Menu:

TAIWAN, Den 8 - Nashlednou příště

Rubrika: Taiwan 2007
Vložil: Pišťucha
Vloženo 06/08/2008 v 23:59:00, poslední úprava 04/08/2008 v 15:10:24, 554 slov, přečteno 10398x

CKS MH
(Úterý 11/9/07) Ráno jsme vstávali později. Chteli jsme se ještě naposled vyspat před letem na NZ a taky jsme se včera vrátili pozdě. Hned jak jsme se ubytovali, tak jsme vyrazili najít jeden z velkých nočních trhů – Huaxi St. Night Market, který je slavný hlavně kvůli pochoutkám z hadů. A opravdu, našli jsme asi 3 restaurace, kde měli klece plné hadů připravené k uvaření. Bohužel se zrovna tyto restaurace nemohly fotit. Trh byl opravdu zajímavý, prodávali tam i štěňata a jako atrakce tam třeba mohly děti magnetickými udičkami chytat živé želvičky, které na sobě měly také magnet. Taky tam byla spousta jídla a jiných cetek. Koupili jsme Tomíkovi tričko a konvičku na čaj.

Ráno jsme si teda opět nechali věci na recepci a vydali jsme se k Longshan Temple. Jedno z nejznámějších míst pro turisty. I když bylo těžké poznat, kdo je turista a kdo místní. Pro mě to byl jeden z nejsilnějších zážitků. Celé místo bylo ponořené v dýmu vonných tyčinek a celým prostorem se nesl zvuk nějakých náboženských písní. Všude byla spousta modlících se, přinášejících obětiny. Opravdu něco, co stojí za vidění.

Od kláštěra jsme se vydali pěšky směrem k Chiang Kai-Shek Memorial Hall (pozn. teď už se jmenuje National Taiwan Democracy Memorial Hall, jak se Taiwan snaží zbavit CKS přívěšku). Docela štreka, ale docela zajímavá. Spousta důležitě vypadajících budov a na konci obrovský komplex Chiang Kai-Sheka. Brána, na jedné straně koncertní sál, na druhé divadlo a uprostřed památník. Naštěstí byl právě v opravě (pozn. nebo spíš nevědí, co teď s tím), protože šlapat všechny ty schody se mi opravdu nechtělo . Zpátky jsme šli hned, jak si Tomík ten památník oběhl, takže za hodinu . Vevnitř byla nějaká výstava techniky. Po cestě jsme se ještě stavili u prezidentského paláce (budovy). No náš hrad je lepší, ale když je člověk prezident, tak si asi moc nevybere.

Pěkně uchození jsme se ještě stavili na jídlo – taiwanský hamburger a šli si pro kufr. Mětrem jsme se svezli na Taipei Main Station, vrátili jsme EasyCard, která nám tolik pomohla a dostali jsme dokonce zpátky deposit. Pak jsme ještě naposled kufrovali, když jsme hledali bus zpátky na letiště, ale nakonec i to dobře dopadlo a našli jsme AIRBUS, který nás za 90TWD dovezl zpátky na letiště. Tam jsme byli mezi prvními, tak jsme se v klidu převlékli, odbavili a v klidu si prohlédli letiště.

Náhoda je zvláštní věc, tak jsme hned na letišti potkali Hanku, což je Moničina kamarádka. Naše cesta na NZ už opravdu a vážně začíná. Tak nashledanou příště, Taiwane!

Pár fotek je v galerii...